domingo, 23 de diciembre de 2012

LES TIC I LES TAC A L'ESCOLA

A la sessió d'avui hem treballat l'ús de les TIC i les TAC a l'escola.
Per començar, hem fet una mirada enrere: l'inici de les TIC a les aules es va dur a terme als anys 70, amb el model instructiu, que pretenia reproduir l'ordinador com a mestre; tot el que el nen havia d'aprendre tenia cabuda a l'ordinador. Per exemple, l'ordinador realitza preguntes i si l'alumne les respon bé pot accedir a la següent lliçó.
A continuació es va passar a un model més pedagògic, el constructivista, en el qual el nen aprenia a partir de la interacció amb l'entorn: l'aprenentatge es realitza interactuant amb l'ordinador i així el nen desenvolupa un rol més actiu. A partir d'un resultat el nen modifica la seva resposta (actualment podríem posar d'exemple d'aquest model el Scratch, on el nen crea el joc i el va modificant perquè quedi com ell vol).
Semblant a l'esmentat anteriorment, trobem l'ús de l'ordinador com a laboratori, on el nen fa un aprenentatge per exeperimentació. L'ordinador facilita al nen una sèries d'eines perquè el nen aprengui descobrint. Vindria a ser com un Tamagotchi, un simulador on enlloc d'aprendre a partir d'una lliçó, el nen ho fa observant i experimentant.
I per últim caldria destacar l'ús de l'ordinador com a eina de treball, on l'alumne inventa utilitzant l'ordinador (textos, dibuixos, vídeos... qualsevol cosa que vulgui crear).

Actualment el que s’està fent a l’escola és utilitzar l’ordinador com a eina i en alguns casos com a mestre.

L'activitat realizada a partir de la teoria ha estat la presentació d'una proposta d'ús  de les TIC/TAC en una presentació previament creada pel Jorge. La proposta que hem escollit la Maria Busquets i jo està explicada a la diapositiva 21 i es tracta d'un projecte telemàtic cooperatiu anomenat de tres en 3: còmics.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Tiny Finger Point
Free Cookie Monster Cursors at www.totallyfreecursors.com